The great wall - Reisverslag uit Peking, China van Ligang Kroon - WaarBenJij.nu The great wall - Reisverslag uit Peking, China van Ligang Kroon - WaarBenJij.nu

The great wall

Door: mam

Blijf op de hoogte en volg Ligang

26 Augustus 2019 | China, Peking

Oh jee, wat vroeg.... We mochten om 6 uur op. We werden om 6:35 uur opgehaald, oké het werd 7:05 uur, maar dat mag de pret niet drukken. We gingen op weg naar de grote muur.
Het Beijing-verkeer was chaos.... Na een rit van 1,5 uur kwamen we bij de grote muur aan. Op dezelfde plek als 10 jaar geleden.
We gingen met de kabelbaan omhoog, het eerste stuk dan, de rest mag je lopend doen. De trappen met zeer ongelijke traptreden, zijn verschrikkelijk. De ene treden is 4 cm hoog, de andere zeker 30 cm.... Maar het is echt de moeite waard.
We hebben heerlijk gewandeld, gelukkig was het vandaag de minst warme dag, maar 26 graden....
We hebben er echt van genoten.
Op de terugweg nog lang een jade fabriek en naar een thee- ceremonie. Ligang, als enige kind, kreeg volop aandacht van die Chinese dames ;-) Al blijven de Chinezen het vreemd dat hij er wel als een Chibees uit ziet maar geen Chinees spreekt.... Hij wordt dagelijks, meerderen keren in het Chinees aangesproken.
Na een klein uurtje in het Hostel zijn we nog even een rondje gaan lopen in de Hutongs, waar we midden in zitten. Heel mooi, maar ook armoedig.....

• 26 Augustus 2019 - 16:31

Bridget:

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Mooie foto’s van de muur - het blijft indrukwekkend!

Nog veel plezier daar met elkaar!